Vilkår- og leveransekrav for A-HJORT AS

Når du handler med A-HJORT AS, gælder følgende vilkår.

Om A-HJORT AS

Webbutikken a-hjort.no eies og drives af:

A-HJORT AS

c/o Brækhus Dege Advokatfirma DA
Dronning Mauds gate 10, P.O. Box 1369 Vika, NO-0114 Oslo,
Norge
Org.nr.: 913 672 682

Kundesupport

Vi svarer oftest på kundehenvendelser innen en time, og alltid innen 24 timer, også i helgene.

Telefon: +45 7199 3630
E-post: sales.no@a-hjort.com

Administrerende Direktør er Anne Hjort Lund

Leveringstider i Norge

Hos A-Hjort har vi en leveringstid på 5-8 hverdager.
Hos A-Hjort gjør vi alt vi kan så du kan motta ordren din så fort som mulig. Hvis ordren er bestilt før kl. 14 og det er smykker vi har på lager, sender vi dem dagen etter dag.
Er ikke varen på lager, sender vi dem 3-5 dager etter. Hvis ordren bestilles på en fredag kan det udløse en ekstra leveringsdag på grunn av helgen.
Du er alltid velkommen til å ringe til oss å sjekke, hvor fort vi kan sende smykkerne dine - se kontaktopplysningene våre her.
Vi sender alle smykkene våre med posten. Det er enkelt og greit.
Vi sender alltid pakken fuldt forsikret, fortollet og med sporing.
Når pakken er avsendt fra A-Hjort mottar du en faktura fra Klarna og en fraktinformasjon fra oss. Heretter vil du motta pakken etter 3-5 dager.
I første omgang prøver Posten å levere pakken direkte hjemme hos deg. Hvis du ikke er hjemme får du dagen etter en hentelapp i postkassen din med beskjed om, hvor du kan hente npakken (nærmeste postkontor)

Frakt priser ved A-Hjort

Vi sender alle smykkene våre med posten. Det er enkelt og greit.
Vi sender som regel pakkene så fort vi kan - men leveringstiden kan være fra 5-7 dager.
Vi sender alltid pakken fuldt forsikret, fortollet og med sporing.
Når pakken er avsendt fra A-Hjort mottar du en faktura fra Klarna og en fraktinformasjon fra oss. Heretter vil du motta pakken etter 3-5 dager.
I første omgang prøver Posten å levere pakken direkte hjemme hos deg. Hvis du ikke er hjemme får du dagen etter en hentelapp i postkassen din med beskjed om, hvor du kan hente npakken (nærmeste postkontor)
Pris: 69 NOK
Toll, moms og frakt er inkludert i alle priser!

Sånn handler du hos A-HJORT AS

Nettbutikken har alltid åpent, og du kan handle når du ønsker. Når du har bestilt, mottar du alltid, etter kort tid, en kvittering for mottakelse av din bestilling pr. e-post. Kvitteringen skal kun oppfattes som en melding om at vi har mottatt din bestilling. Når vi går i gang med å behandle din ordre, vil du motta en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen er en bekreftelse på at du og A-HJORT AS har inngått en bindende kjøpsavtale.

Innkommende bestillinger, behandles som minimum hver ettermiddag. Når din ordre er ferdigbehandlet og pakket, vil du pr. e-post, motta en bekreftelse på at ordren er ferdigbehandlet. Din faktura vil være vedlagt denne e-posten. Heretter overlates pakken til vår forsendelsespartner (POSTEN), og du kan forvente å motta varene 2-7 døgn etter dette.

Ved all handling, tar A-HJORT AS forbehold om prisfeil, tastefeil, utsolgte eller utgående varer, mistanke om svindel samt force majeure. Hvis et av de nevnte forhold gjør seg gjeldende, forbeholder vi oss retten til helt eller delvist å annullere en handel. Skulle noe oppstå i forbindelse med din ordre, vil vi selvfølgelig kontakte deg fortest mulig med den hensikt å løse utfordringene.

Betalingsmuligheter

I webbutikken kan du betale med kredittkort eller Klarna faktura.

Betaling med kredittkort er bekvemt og sikkert. Vi aksepterer Master Card, Visa og American Express, for beløp opptil 5000 kroner.
Når du betaler med kredittkort, reserverer vi beløpet på ditt kort. Dette belastes først når varen forlater vårt lager. Dersom du returnerer varen vil beløpet bli tilbakeført din konto.
Kredittkortopplysningene dine overføres i en kryptert SSL-prosess, som gjør det helt trygt å handle med kredittkort hos A-Hjort.

Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Klassikeren blant enkle og trygge betalinger. Du betaler aldri for noe som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Dessuten betaler du hele beløpet med en gang, slik at det er ute av verden.
Ønsker du å delbetale fakturaen din? Det er også enkelt. Det eneste du trenger å gjøre er å betale inn et mindre beløp enn summen på fakturaen, så flytter vi deg automatisk til fleksibel delbetaling. Læs mere https://klarna.com/no

Angrerett 30 dager

All handel i nettbutikken er omfattet av 30 dagers angrerett. Opp til 30 dager etter mottakelse av dine varer, kan du meddele oss, at du angrer ditt kjøp og deretter returnere varene til oss. Hvis fristen løper ut på en lørdag, søndag eller helligdag forlenges fristen til etterfølgende hverdag.

Ved returnering pga. angret kjøp, send oss ​​en e-post med ordrenummer, innen du sender varen retur.

Reklamasjon 2 år – jf. kjøpeloven

Kjøpet er selvfølgelig omfattet av Kjøpeloven, herunder mangelreglene. Kjøpsloven gir deg, i en periode på 2 år etter kjøpet, rett til å få en mangelfull vare reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonen skal naturligvis være berettiget, og feil og mangler må ikke være oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd.

Kontakt og returnering av varer

Informasjon omkring returnering/ombytning/reklamasjon:

NB: Send alltid en email først til sales.no@a-hjort.com!! (med varenummer/varenavn på det smykke/smykkene det handler om.)
Hvis du skal returnere noe til oss, så skal det sendes til:

ATT: Charlotte Holmedal Gjelstad
c/o Brækhus Dege Advokatfirma DA,
Dronning Mauds gate 10
Postboks 1369 VIKA
0114 Oslo

Det er enkelt og greit.

1. Send alltid en email først til sales.no@a-hjort.com med varenummer/varenavn på det smykke/smykkene det handler om.
2. Send bare smykket retur i den esken som du mottok det i.
3. Legg den i en almindelig konvolutt.
4. Send den som almindelig brev.
5. Vedlegg kjøperens fulle navn, følgeseddel eller web-ordrenummer.

Du kan alltid komme i kontakt med os:

Kundesupport

Vi svarer oftest på kundehenvendelser innen en time, og alltid innen 24 timer, også i helgene.
Telefon: +45 7199 3630
E-post: sales.no@a-hjort.com

 

Fraktomkostning ved returnering

Hvis en vare returneres p.g.a. berettiget reklamasjon, refunderer vi naturligvis dine rimelige fraktomkostninger i forbindelse med å sende varen retur til oss. 

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering for avsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vår mottakelse. Spar derfor postkvittering inkl. opplysninger om fraktomkostninger samt evt. track & trace-nummer.
Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav eller lignende.

Om oppbevaring av persondata

Når du handler hos A-HJORT, har vi bruk for noen personlige opplysninger for å gjennomføre handelen:
Navn
Adresse
Postnummer & poststed
E-postadresse
Telefon/mobilnummer

Ovenstående data blir lagret med opplysninger om hvilke varer du har kjøpt i 5 år, fra utgangen av det regnskapsåret opplysningene vedrører, jf. bokføringslovens § 10, hvoretter opplysningene slettes. Har du opprettet en brukerkonto til selvbetjening hos oss, vil dine personlige opplysninger samt ordreinformasjoner da ikke bli slettet, med mindre du ber oss om det.
Opplysninger videregis eller selges aldri til tredjepart, medmindre dette skjer i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg av virksomheten. Eventuell videregivelse i en slik situasjon vil skje i overensstemmelse med den til enhver tid gjeldende persondatalovgivning. 
Som kunde har du mulighet for innsikt i vår registrering av data om deg, og du kan gjøre innsigelse mot en registrering i henhold til reglene om dette i lov om behandling av personopplysninger.
Kontakt A-HJORT hvis du ønsker mer informasjon eller har kommentarer.

Cookies på websiden

Ved å benytte websiden, aksepterer du at det bruker cookies. Cookies er nødvendige for å få nettbutikken til å fungere ordentlig.
Du kan evt. ta en titt hos Foreningen For Danske Internethandlende (FDIH) og deres beskrivelse av hva en cookie er, og hvorfor den er viktig

Anvisning til bruk av smykker

Alle smykker solgt på hjemmesiden, overholder de danske lovkrav om utslipp av nikkel, cadmium, bly og kvikksølv. Alle designere overholder stempellovgivningen for sølv og gull.
Alle smykker som har en overflatebehandling, en oksidering eller forgylning, skal skånes! Denne overflaten slites av ved bruk. Det anbefales at du alltid tar dine smykker av innen du sover, dusjer, vasker hender, bader i klor- og saltvann, samt når du dyrker sport. Det anbefales i tillegg helt å unngå hårlakk, parfyme og kremer! Når du ikke bruker dine smykker, bør de oppbevares i esken du mottok dem i. Hvis flere smykker ligger sammen kan de misfarge hverandre og falme i fargen. Smykkene kan friskes opp ved bruk av sølv/gull-rens. Les alltid anvisningen for bruk av dette!
Noen personer utskiller stoffer i huden, som fremskynder misfargingsprosessen i sterling-sølv/forgylt.
Det kan være personer, som tar en bestemt type medisin, folk med sukkersyke, el. annet.
Veldig få personer kan ikke tåle sterling-sølv, da anbefales det kun å bære smykker av høy karat gull.
Smykker med perler, keramikk, lær, emalje eller sten skal også skånes. Limen kan oppløses, fargen på keramikken kan falme eller emaljen kan gå i stykker, ved å miste den på gulvet. Smykker med sten kan miste deres glans med tiden, pga. skitt,
de kan rengjøres med en tannbørste, lunkent vann og sulfo, så er de som nye igjen. Smykker med perler, rav, lær,
emalje og keramikk tåler ikke sølv/gull-rens på samme måte som smykker uten. Kun ved nøye oppsyn, unngå hvis mulig!